Un inginer băcăuan, inventator
al motorului care funcționează pe bază de hidrogen, așteaptă să înceapă
producția de serie a acestuia. Inventatorul conduce deja un automobil
care consumă 3 litri de apă în două luni.
Gheorghe Bordeianu(50 ani) este inginer
TCM și a lucrat 20 de ani în fabrica de avioane din Bacău. A pierdut
deja numărul invențiilor brevetate pentru că nu are bani să plătească
taxă de întreținere la OSIM pentru fiecare dintre ele. Crede că sunt
peste 100, majoritatea în domeniul mașinilor unelte și a motoarelor.
Cea mai dragă dintre descoperiri îi este
generatorul de ioni care separă hidrogenul de oxigen, un dispozitiv
care, atașat motoarelor clasice, înlocuiește alimentarea cu benzină sau
motorină. Ambiția inginerului băcăuan este acum să-și construiască
propria fabrică de producere a dispozitivului revoluționar.
”Brevetul l-am obținut în 1985, iar
inveția este acum în curs de omologare la Institutul de Motoare termice
din Graz- Austria. Omologarea are trei etape, iar eu mă aflu acum la
ultima dintre ele. Imediat cum o obțin vreau să înființez în Bacău o
fabrică de producție în serie a dispozitivului”, ne-a explicat Gheorghe Bordeianu.
Inginerul băcăuan este convins de faptul
că nu va găsi o persoană dispusă să investească în construcția acestei
fabrici, dar că o va face pe cont propriu.
Mașina ecologică
Invenția lui Gheorghe Bordeianu nu a
rămas doar pe hârtie. Băcăuanul și-a pus în practică invenția și merge
de ani de zile numai cu mașini pe care le alimentează doar cu apă sau,
la nevoie, chiar cu suc și urină.
”Orice lichid care conține hidrogen
poate fi folosit drept combustibil pentru motor. Dispozitivul
funcționează cu oțet și cola, chiar și cu urină. Este ecologic pentru că
arde hidrogenul și eliberează în aer oxigenul”, ne-a mai spus
inventatorul. Gheorghe Bordeianu și-a testat mașina la RAR, iar
rezultatele la emisia de noxe sunt zero.
Cu trei litri de lichid merge două luni
Mașina lui Gheorghe Bordeianu, un Cielo
cumpărat la mâna a adoua din Spania, nu rămâne în pană de combustibil
decât o dată la 60 de zile. ”Orice lichid s-ar pune în motor, cu
trei litri se poate merge și 5.000 de kilometri. Mașina pe care am
montat dispozitivul consuma înainte 10 litri de benzină la suta de
kilometri”, a mai explicat Bordeianu.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu