Pages - Menu

Dosare cu vizite de gradul II

La sfarsitul lunii martie 2015, Ministerul Apararii al Marii Britanii a fost acuzat de musamalizare OZN, dupa ce a intarziat publicarea unui volum masiv de documente, poreclit intre timp „Dosarele X ale Marii Britanii”.  La sfarsitul anului trecut, Ministerul Apararii a promis sa elibereze 18 noi fisiere OZN, dar nu a reusit sa-si materializeze promisiunea. Dupa ce Lordul Black din Brentwood a depus o interpelare in Camera Lorzilor, Ministerul Apararii a recunoscut ca nu a dat inca documentele Arhivelor Nationale, pentru a fi facute publice, acuzand „cerinte suplimentare de procesare” si declarand ca fisierele vor fi publicate la sfarsitul anului 2015 sau in 2016.
 Nick Pope, care a lucrat ca investigator OZN la Ministerul Apararii, a declarat: „Aceasta intarziere masiva va fi luata in brate de teoreticienii conspiratiei. Se pare ca Ministerul Apararii functioneaza la ralanti. Apare fireasca suspiciunea ca exista o bomba in aceste fisiere si ca ministerul nu stie cum sa se descurce”. O posibilitate ar fi cazul militarului american John Burroughs, implicat in intalnirea OZN din 1980, de la Rendlesham Forest, dupa care s-a ales cu probleme grave de sanatate. „Avand in vedere ca guvernul SUA a emis recent o cerere de prejudiciu, pe baza faptului ca guvernul britanic a admis ca martorii incidentului de la Rendlesham au fost, probabil, iradiati, este posibil ca acest lucru sa fi provocat o disputa diplomatica la nivel inalt, si asta e ceea ce cauzeaza intarzierea. Pat Frascogna, avocatul lui Burroughs, a castigat recent un proces pentru a forta sefii din departamentul de sanatate a militarilor SUA sa plateasca pentru tratamentul bolii sale… Aceste fisiere ale ministerului britanic al apararii (cele intarziate n.n.) contin informatii despre incidentul din Rendlesham Forest, asa cum reiese din niste documente desecretizate anul trecut, raspunzand la o cerere facuta de catre John Burroughs, in virtutea legii accesului liber la informatii”.
Dosare cu vizite de gradul II
 In timp ce multi teoreticieni ai conspiratiei spera ca cele 18 dosare sunt pline de dovezi privind vizite extraterestre, este mult mai probabil ca ele contin informatii strict secrete de aparare, care ar putea sa se refere la arme sau la avioane clasificate. „In continuare, situatia este frustranta pentru noi toti, cei care incercam pur si simplu sa aflam adevarul despre ce anume s-a intamplat”, a mai comentat Pope. Ca raspuns la intrebarea Lordului Black, Lordul Astor de Hever, subsecretar de stat si lord purtator de cuvant pentru aparare, a declarat doar atat: „Programul pentru transferul de fisiere de la Ministerul Apararii la Arhivele Nationale este format din aproximativ 10.000 de dosare pe an. Acest program este actualizat continuu, pentru a tine seama de modificarile de prioritate si de progres pe diferite seturi de inregistrari”…
*  *  *
 In ultimii 20 de ani, mai multe agentii guvernamentale au facut publice fisiere cu rapoarte si anchete pe fenomenele aeriene neidentificate. Aproape toate aceste dosare contin observatii din aviatie sau incidente legate de siguranta zborurilor, implicand lumini sau obiecte neobisnuite, intre care: pericolul unor coliziuni aeriene, apropiere periculoasa, distragerea atentiei echipajului, detectii radar nereusite, incursiuni sau manifestari in interiorul spatiului aerian restrictionat sau controlat etc. Rapoartele sunt facute de regula de piloti civili si militari sau controlori de trafic aerian, aflati in timpul desfasurarii activitatii lor profesionale. In aceste observatii exista multe trasaturi similare sau „profiluri”, care ar putea fi folosite pentru siguranta aviatiei, deci care ar merita sa fie analizate mai indeaproape. Cu toate acestea, la nivel oficial, nu a existat niciun efort coordonat in acest sens. Autoritatile aeronautice americane indruma pilotii si controlorii de trafic aerian, care vor sa faca un raport raport privind o intalnire OZN, sa contacteze grupurile civile de cercetare OZN; iar aceste organizatii nu au publicat niciun studiu si nu au demonstrat nici cel mai mic interes pentru problematica sigurantei aviatiei…
 Sunt si unele exceptii. Guvernul francez si-a mentinut o vigilenta oficiala, aproape constanta, cu privire la fenomenele aeriene neidentificate. In 1977, el a infiintat GEPAN, ca un grup de cercetare pentru studiul fenomenelor aerospatiale neidentificate, in cadrul CNES (Centrul National pentru Studii Spatiale). Acest grup, cu unele reorganizari, a avut o existenta continua, azi numindu-se GEIPAN (Groupe d’Études et d’Informations sur les Phénomčnes Aérospatiaux Non-identifiés). El este o organizatie, finantata de la buget si cu o activitate reglementata prin lege, care colecteaza rapoartele prin politie, jandarmerie si din intreaga birocratie franceza, inclusiv de la autoritatea aeronautica. In felul acesta stau la un loc si toate rapoartele privind incidentele OZN afectand siguranta aviatiei. Incepand cu sfarsitul anilor 1980, ca raspuns la propriile cazuri OZN, si guvernele din Chile, Peru si Uruguay au infiintat echipe oficiale de cercetare a fenomenului OZN, cu accent pe observatiile aviatorilor si pe incidentele legate de siguranta in domeniul aviatiei.
Dr. Richard. F. Haines, „chief scientist” la Centrul national de aviatie pentru raportarea fenomenelor anormale (NARCAP) din SUA, a colectat peste 3400 de cazuri de observatii si incidente aviatice, care implica fenomene aeriene neidentificate (FAN). Richard Haines a fost anterior sef al biroului pentru factorii umani ai spatiului la NASA si a servit timp de 21 de ani drept cercetator principal la Centrul de cercetare aerospatiala Ames al NASA. NARCAP a fost fondata in anul 1999 in mod specific pentru a investiga si a documenta rapoartele OZN ale aviatiei, in beneficiul sigurantei zborurilor. Rapoartele sunt tratate in mod confidential pentru a proteja reputatia autorilor. NARCAP are un personal de aproximativ 50 de specialisti care pot efectua investigatii, analize, prezentari si alte actiuni legate de siguranta aviatiei in contextul OZN. NARCAP a publicat numeroase rapoarte si studii. Primul sau raport tehnic, „Siguranta aviatiei in America: un factor pana acum neglijat”, a fost pregatit si lansat de Dr. Richard Haines in 1999. Acest document prezinta peste 100 de exemple de incidente OZN, care au implicat factori de siguranta a aviatiei, pe o perioada de 50 ani.
 Dominique Weinstein, specialist tehnic international al NARCAP si membru al colegiului de experti al CNES-GEIPAN, a intocmit o colectie de 1300 observatii din aviatia internationala, din perioada 1916-2000, privind incidente care implica OZN. Carlos Guzman si Alfonse Salazar asociati de cercetare NARCAP din Mexic, au publicat in 2004 o carte – Ovnis y la Aviación Mexicana – documentand multe exemple de observatii OZN facute de aviatie si de incidente legate de siguranta zborurilor. In anul 2006, ministerul britanic al apararii, a dat publicitatii raportul „CONDIGN”, privind „Fenomene Aeriene Neidentificate in regiunea de aparare aeriana a Regatului Unit”, care afirma raspicat ca „existenta FAN (deci a OZN-urilor n.n.) este indiscutabila… Si ele sunt, probabil, o amenintare la adresa sigurantei aviatiei”. Rapoartele „Airprox” publicate de Autoritatea Aviatiei Civile a Regatului Unit releva in mod clar ca anumite cazuri OZN implica intr-adevar factori de siguranta a aviatiei si ca multe cazuri de OZN din Regatul Unit prezinta caracteristici comune cu cele raportate in alte tari. Organismul oficial de cercetare OZN al guvernului chilian – CEFAA – a fost infiintat in anul 1997. In anul 2010, NARCAP semnat un acord oficial de cercetare cu CEFAA, participand apoi la investigarea mai multor cazuri din Chile. In 2010 NARCAP a publicat „Project Sphere”, un efort international pentru a examina observatiile si incidentele legate de siguranta aviatiei, care implica OZN-uri de tipul luminilor sau al obiectelor sferice. Acest raport include cazuri din sase tari, inclusiv din Statele Unite ale Americii.
OZN si siguranta aeriana
 In septembrie 2012, Richard Haines prezentat in fata Academiei franceze a Aerului si Spatiului, precum si in fata grupului Ill-de-France al Asociatiei Aeronautice si Astronautice a Frantei, un studiu privind OZN-urile si factorii de siguranta aeriana. In 2013 Guvernul din Peru a redeschis propria echipa de investigatii militare OZN – OIFAA. In acelasi an, ca raspuns la cazurile care implica OZN-uri, mai multi piloti germani si din UE au infiintat ramura NARCAP – Germania. In luna iulie 2014, Richard Haines si Dr. Jacques Vallée, membru in Comitetul executiv consultativ NARCAP, au prezentat, la un atelier de lucru inchis, numit CAIPAN, gazduit de organismul oficial francez CNES-GEIPAN, tehnicile de investigare pentru a examina pretinsele intalniri FAN raportate de aviatie, ca si elaborarea unei strategii de cercetare a fenomenului.
La acelasi atelier, cercetatorul argentinian Carlos Daniel Ferguson a pregatit un document intitulat „Rapoarte ale pilotilor argentinieni privind siguranta aviatiei, cu referire la fenomene aeriene neidentificate”. Si in acest document, publicat pe site-ul NARCAP.org, sunt evidentiate descrieri si „comportamente” OZN, care sunt in concordanta cu cele raportate de alte natiuni. Priit Rifk, din Estonia, asociat de cercetare la NARCAP, a pregatit un document intitulat „O trecere in revista a unor presupuse intalniri OZN, implicand siguranta aviatiei, avute de piloti estonieni in spatiului aerian estonian si din Uniunea Sovietica”, publicat pe site-ul NARCAP. Si acest document contine cazuri cu profile compatibile cu unele raportate in alte tari. De-a lungul ultimilor 15 ani, NARCAP a primit si numeroase rapoarte din multe alte tari, cu cazuri care implica aparent factorii de siguranta a zborurilor la intalnirile OZN.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu