La sfarsitul lunii martie 2015, Ministerul
Apararii al Marii Britanii a fost acuzat de musamalizare OZN, dupa ce a
intarziat publicarea unui volum masiv de documente, poreclit intre timp
„Dosarele X ale Marii Britanii”. La sfarsitul anului trecut, Ministerul
Apararii a promis sa elibereze 18 noi fisiere OZN, dar nu a reusit
sa-si materializeze promisiunea. Dupa ce Lordul Black din Brentwood a
depus o interpelare in Camera Lorzilor, Ministerul Apararii a recunoscut
ca nu a dat inca documentele Arhivelor Nationale, pentru a fi facute
publice, acuzand „cerinte suplimentare de procesare” si declarand ca
fisierele vor fi publicate la sfarsitul anului 2015 sau in 2016.
Nick Pope, care a lucrat ca investigator OZN la
Ministerul Apararii, a declarat: „Aceasta intarziere masiva va fi luata
in brate de teoreticienii conspiratiei. Se pare ca Ministerul Apararii
functioneaza la ralanti. Apare fireasca suspiciunea ca exista o bomba in
aceste fisiere si ca ministerul nu stie cum sa se descurce”. O
posibilitate ar fi cazul militarului american John Burroughs, implicat
in intalnirea OZN din 1980, de la Rendlesham Forest, dupa care s-a ales
cu probleme grave de sanatate. „Avand in vedere ca guvernul SUA a emis
recent o cerere de prejudiciu, pe baza faptului ca guvernul britanic a
admis ca martorii incidentului de la Rendlesham au fost, probabil,
iradiati, este posibil ca acest lucru sa fi provocat o disputa
diplomatica la nivel inalt, si asta e ceea ce cauzeaza intarzierea. Pat
Frascogna, avocatul lui Burroughs, a castigat recent un proces pentru a
forta sefii din departamentul de sanatate a militarilor SUA sa plateasca
pentru tratamentul bolii sale… Aceste fisiere ale ministerului britanic
al apararii (cele intarziate n.n.) contin informatii despre incidentul
din Rendlesham Forest, asa cum reiese din niste documente desecretizate
anul trecut, raspunzand la o cerere facuta de catre John Burroughs, in
virtutea legii accesului liber la informatii”.
Dosare cu vizite de gradul II
In timp ce multi teoreticieni ai conspiratiei spera
ca cele 18 dosare sunt pline de dovezi privind vizite extraterestre,
este mult mai probabil ca ele contin informatii strict secrete de
aparare, care ar putea sa se refere la arme sau la avioane clasificate.
„In continuare, situatia este frustranta pentru noi toti, cei care
incercam pur si simplu sa aflam adevarul despre ce anume s-a intamplat”,
a mai comentat Pope. Ca raspuns la intrebarea Lordului Black, Lordul
Astor de Hever, subsecretar de stat si lord purtator de cuvant pentru
aparare, a declarat doar atat: „Programul pentru transferul de fisiere
de la Ministerul Apararii la Arhivele Nationale este format din
aproximativ 10.000 de dosare pe an. Acest program este actualizat
continuu, pentru a tine seama de modificarile de prioritate si de
progres pe diferite seturi de inregistrari”…
* * *
In ultimii 20 de ani, mai multe agentii
guvernamentale au facut publice fisiere cu rapoarte si anchete pe
fenomenele aeriene neidentificate. Aproape toate aceste dosare contin
observatii din aviatie sau incidente legate de siguranta zborurilor,
implicand lumini sau obiecte neobisnuite, intre care: pericolul unor
coliziuni aeriene, apropiere periculoasa, distragerea atentiei
echipajului, detectii radar nereusite, incursiuni sau manifestari in
interiorul spatiului aerian restrictionat sau controlat etc. Rapoartele
sunt facute de regula de piloti civili si militari sau controlori de
trafic aerian, aflati in timpul desfasurarii activitatii lor
profesionale. In aceste observatii exista multe trasaturi similare sau
„profiluri”, care ar putea fi folosite pentru siguranta aviatiei, deci
care ar merita sa fie analizate mai indeaproape. Cu toate acestea, la
nivel oficial, nu a existat niciun efort coordonat in acest sens.
Autoritatile aeronautice americane indruma pilotii si controlorii de
trafic aerian, care vor sa faca un raport raport privind o intalnire
OZN, sa contacteze grupurile civile de cercetare OZN; iar aceste
organizatii nu au publicat niciun studiu si nu au demonstrat nici cel
mai mic interes pentru problematica sigurantei aviatiei…
Sunt si unele exceptii. Guvernul francez si-a
mentinut o vigilenta oficiala, aproape constanta, cu privire la
fenomenele aeriene neidentificate. In 1977, el a infiintat GEPAN, ca un
grup de cercetare pentru studiul fenomenelor aerospatiale
neidentificate, in cadrul CNES (Centrul National pentru Studii
Spatiale). Acest grup, cu unele reorganizari, a avut o existenta
continua, azi numindu-se GEIPAN (Groupe d’Études et d’Informations sur
les Phénomčnes Aérospatiaux Non-identifiés). El este o organizatie,
finantata de la buget si cu o activitate reglementata prin lege, care
colecteaza rapoartele prin politie, jandarmerie si din intreaga
birocratie franceza, inclusiv de la autoritatea aeronautica. In felul
acesta stau la un loc si toate rapoartele privind incidentele OZN
afectand siguranta aviatiei. Incepand cu sfarsitul anilor 1980, ca
raspuns la propriile cazuri OZN, si guvernele din Chile, Peru si Uruguay
au infiintat echipe oficiale de cercetare a fenomenului OZN, cu accent
pe observatiile aviatorilor si pe incidentele legate de siguranta in
domeniul aviatiei.
Dr. Richard. F. Haines, „chief scientist” la Centrul
national de aviatie pentru raportarea fenomenelor anormale (NARCAP) din
SUA, a colectat peste 3400 de cazuri de observatii si incidente
aviatice, care implica fenomene aeriene neidentificate (FAN). Richard
Haines a fost anterior sef al biroului pentru factorii umani ai
spatiului la NASA si a servit timp de 21 de ani drept cercetator
principal la Centrul de cercetare aerospatiala Ames al NASA. NARCAP a
fost fondata in anul 1999 in mod specific pentru a investiga si a
documenta rapoartele OZN ale aviatiei, in beneficiul sigurantei
zborurilor. Rapoartele sunt tratate in mod confidential pentru a proteja
reputatia autorilor. NARCAP are un personal de aproximativ 50 de
specialisti care pot efectua investigatii, analize, prezentari si alte
actiuni legate de siguranta aviatiei in contextul OZN. NARCAP a publicat
numeroase rapoarte si studii. Primul sau raport tehnic, „Siguranta
aviatiei in America: un factor pana acum neglijat”, a fost pregatit si
lansat de Dr. Richard Haines in 1999. Acest document prezinta peste 100
de exemple de incidente OZN, care au implicat factori de siguranta a
aviatiei, pe o perioada de 50 ani.
Dominique Weinstein, specialist tehnic international
al NARCAP si membru al colegiului de experti al CNES-GEIPAN, a intocmit
o colectie de 1300 observatii din aviatia internationala, din perioada
1916-2000, privind incidente care implica OZN. Carlos Guzman si Alfonse
Salazar asociati de cercetare NARCAP din Mexic, au publicat in 2004 o
carte – Ovnis y la Aviación Mexicana – documentand multe exemple de
observatii OZN facute de aviatie si de incidente legate de siguranta
zborurilor. In anul 2006, ministerul britanic al apararii, a dat
publicitatii raportul „CONDIGN”, privind „Fenomene Aeriene
Neidentificate in regiunea de aparare aeriana a Regatului Unit”, care
afirma raspicat ca „existenta FAN (deci a OZN-urilor n.n.) este
indiscutabila… Si ele sunt, probabil, o amenintare la adresa sigurantei
aviatiei”. Rapoartele „Airprox” publicate de Autoritatea Aviatiei Civile
a Regatului Unit releva in mod clar ca anumite cazuri OZN implica
intr-adevar factori de siguranta a aviatiei si ca multe cazuri de OZN
din Regatul Unit prezinta caracteristici comune cu cele raportate in
alte tari. Organismul oficial de cercetare OZN al guvernului chilian –
CEFAA – a fost infiintat in anul 1997. In anul 2010, NARCAP semnat un
acord oficial de cercetare cu CEFAA, participand apoi la investigarea
mai multor cazuri din Chile. In 2010 NARCAP a publicat „Project Sphere”,
un efort international pentru a examina observatiile si incidentele
legate de siguranta aviatiei, care implica OZN-uri de tipul luminilor
sau al obiectelor sferice. Acest raport include cazuri din sase tari,
inclusiv din Statele Unite ale Americii.
OZN si siguranta aeriana
In septembrie 2012, Richard Haines prezentat in fata
Academiei franceze a Aerului si Spatiului, precum si in fata grupului
Ill-de-France al Asociatiei Aeronautice si Astronautice a Frantei, un
studiu privind OZN-urile si factorii de siguranta aeriana. In 2013
Guvernul din Peru a redeschis propria echipa de investigatii militare
OZN – OIFAA. In acelasi an, ca raspuns la cazurile care implica OZN-uri,
mai multi piloti germani si din UE au infiintat ramura NARCAP –
Germania. In luna iulie 2014, Richard Haines si Dr. Jacques Vallée,
membru in Comitetul executiv consultativ NARCAP, au prezentat, la un
atelier de lucru inchis, numit CAIPAN, gazduit de organismul oficial
francez CNES-GEIPAN, tehnicile de investigare pentru a examina
pretinsele intalniri FAN raportate de aviatie, ca si elaborarea unei
strategii de cercetare a fenomenului.
La acelasi atelier, cercetatorul argentinian Carlos Daniel Ferguson a
pregatit un document intitulat „Rapoarte ale pilotilor argentinieni
privind siguranta aviatiei, cu referire la fenomene aeriene
neidentificate”. Si in acest document, publicat pe site-ul NARCAP.org,
sunt evidentiate descrieri si „comportamente” OZN, care sunt in
concordanta cu cele raportate de alte natiuni. Priit Rifk, din Estonia,
asociat de cercetare la NARCAP, a pregatit un document intitulat „O
trecere in revista a unor presupuse intalniri OZN, implicand siguranta
aviatiei, avute de piloti estonieni in spatiului aerian estonian si din
Uniunea Sovietica”, publicat pe site-ul NARCAP. Si acest document
contine cazuri cu profile compatibile cu unele raportate in alte tari.
De-a lungul ultimilor 15 ani, NARCAP a primit si numeroase rapoarte din
multe alte tari, cu cazuri care implica aparent factorii de siguranta a
zborurilor la intalnirile OZN.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu