Reţeaua de socializare Facebook se pregăteşte de lansarea
propriului motor de căutare, care va permite utilizatorilor să găsească
pe internet conţinut pe care să îl distribuie în cadrul platformei.
În prezent, utilizatorii Facebook trebuie să copieze link-ul unui
articol pe care vor să îl distribuie, pe care îl „lipesc” („paste”,
n.r.) în caseta din pagina lor, pentru a distribui materialul, dar unii
useri ai aplicaţiei Facebook pentru dispozitive mobile care folosesc
sistemul de operare iOS al Apple au primit opţiunea „add a link”
(„adaugă un link”, n.r.), la accesarea căreia pot efectua o căutare
pentru articole pe care să le distribuie.
Accesarea opţiunii oferă
utilizatorului o casetă în care acesta introduce termenii după care va
fi efectuată căutarea. Rezultatele afişate sunt sortate după
probabilitatea de a fi distribuite, articolele mai noi şi cele deja
distribuite de alţi utilizatori având prioritate.
Utilizatorul
poate alege un articol din listă, lângă care pot adăuga o actualizare a
statusului, poziţia geografică sau un emoticon.
Iniţial, opţiunea a
fost disponibilă doar utilizatorilor de dispozitive iOS din Statele
Unite ale Americii, dar, potrivit Techcrunch, Facebook a confirmat că
„testează o nouă modalitate de a distribui un link pe platforma de
socializare, prin intermediul postărilor şi al comentariilor”.
Facebook
a informat că a indexat deja peste o mie de miliarde de postări pentru a
alimenta motorul de căutare, folosind fluxurile de conţinut ale
utilizatorilor pentru a vedea care articole sunt mai frecvent
distribuite. Căutarea online legată de partea de socializare are şansa
să devină punctul forte al Facebook în lupta cu Google, care nu are
acces la aceleaşi informaţii referitor la articolele care sunt
distribuite şi de către cine.
Creşterea traficului online de care
ziarele şi alte surse de conţinut beneficiază de pe urma Facebook
înseamnă că fluxurile de ştiri ale utilizatorilor Facebook sunt pline,
dar, de asemenea, creatorii de conţinut sunt încurajaţi să menţină un
public activ pe reţeaua de socializare şi, ocazional, să cumpere
anunţuri publicitare. Facebook a devenit o sursă uriaşă de trafic online
pentru site-uri, iar uşurarea procedurii de distribuire a unui articol
va creşte probabil şi mai mult rolul platformei de socializare în ceea
ce priveşte menţinerea şi dobândirea de public nou pentru site-uri.
Noua
opţiune ar putea însemna, însă, şi o îndepărtare de una dintre
recentele strategii controversate ale Facebook, care va include direct
pe platformă conţinut de la mai mulţi furnizori de renume, printre care
şi The New York Times, urmând ca reţeaua de socializare să împartă
veniturile din publicitate cu creatorii de conţinuturi.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu